سوالات پیرامون خدمات بانکداری الکترونیک سوالات پیرامون خدمات بانکداری الکترونیک

سوالات پیرامون خدمات بانکداری الکترونیک با 9 عنوان ذیل دسته بندی می گردد :

  1. سوالات جامع خدمات الکترونیک
  2. اینترنت بانک
  3. خودپرداز
  4. تلفن بانک
  5. دستگاه کارت خوان
  6. همراه بانک
  7. حواله الکترونیکی(خدمات بدون کارت)
  8. خودپرداز های مشارکتی
  9. کارت هدیه

سوالات جامع خدمات بانکداری الکترونیک

1- موسسه اعتباری کوثر در حال حاضر قادر به ارائه چه نوع از خدمات الکترونیک می‌باشد؟

اینترنت بانک، تلفن بانک، همراه بانک، همراه پرداخت،کیوسک، انواع کارت، کارت خوان و خودپرداز، درگاه اینترنتی

2- منظور از رمز اول و دوم کارت چيست ؟

رمز اول کارت: توسط شعبه صادر و جهت عملیات کارت با دستگاه ATM و  POS مورد استفاده می‌باشد.

رمز دوم کارت: صرفاً توسط خود مشتري در دستگاه ATM موسسه فعال مي‌گردد و جهت عملیات کارت به کارت، پرداخت قبض، خريد اينترنتي در درگاه های اینترنت بانک، همراه بانک، USSD و تلفن‌بانک مورد استفاده می‌باشد.

3-در صورت تعويض سيم کارت، جهت فعال‌سازی مجدد سامانه پيام کوتاه چه اقدامی صورت پذیرد؟

مشتری با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب موسسه مراجعه تا ضمن حذف شماره قبلی، شماره جدید در بانک اطلاعاتی مشتری ثبت گردد.

4- جهت غيرفعال نمودن سامانه پيام کوتاه مشتري مي‌بايست چه اقدامي انجام دهد؟

با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به شعبه موسسه که در آن اطلاعات اولیه مشتری ثبت شده است مراجعه نمايد.

7-کارمزد انتقال وجه کارت به کارت شتابی چه میزان است؟

انتقال وجه بین کارت های کوثر:                                 بدون کارمزد

تراکنش های شتابی مبالغ 1 تا 10.000.000 ریال:          5.000 ریال

مازاد بر آن به ازای هر 10.000.000 ریال:                  2.000 ریال

 

8- در صورت فراموش کردن رمز، آیا امکان ارسال رمز به ایمیل افراد متقاضی وجود دارد؟

ارسال رمز به ایمیل مشتری به دلایل امنیتی میسر نیست. برای دریافت رمز اینترنت بانک و تلفن‌بانک (ورود و انتقال وجه) و همچنین رمز کوثرکارت می‌توانید به همراه کارت ملی، شناسنامه و دفترچه حساب به یکی از شعب موسسه مراجعه نمایید. همچنین رمز دوم کوثرکارت (رمز اینترنتی) را با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز موسسه می‌توانید به دلخواه تعیین نمایید.

9-جهت مسدودی کارت با چه شماره‌ای می‌توان تماس گرفت ؟

  • سامانه پاسخگوی کوثر: 42830-021داخلی 2 امداد کارت
  • اورژانس کارت: 88990221 -021 

10-درگاه پرداخت اینترنتی یا (IPG (Internet Payment Gateway چیست ؟

IPG یا Internet Payment Gateway یکی از درگاه‌های پرداخت الکترونیک می‌باشد که از طریق آن امکان پرداخت مبالغ به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. در صورتی که شما از طریق یک سایت اینترنتی خرید نمایید، از طریق درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانید مبلغ خرید خود را پرداخت نمایید. در صورتی که شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید با قراردادن لینک درگاه پرداخت اینترنتی بر روی سایت خود، مبالغ فروش از خریدار دریافت و به حساب شما واریز می‌گردد.

11- مراحل ثبت نام و دریافت درگاه IPG چیست؟

  • مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه به محل سکونت یا محل کار
  • ارائه مدارک هویتی جهت افتتاح حساب
  • ثبت درخواست در شعبه
  • پس از 7 الی 10 روز کاری اطلاع رسانی به مشتری صورت می‌پذیرد.

12-نحوه محاسبه کارمزد پیامک چگونه می باشد ؟

کارمزد پیامک، هر ماه بر اساس تعداد پیامک های واریز، برداشت و انتقال، از حساب مشتری کسر خواهد شد.

13- خدمات قابل ارائه در همراه پرداخت چیست؟

خدمات

زیر مجموعه

شرح

خدمات کارت

مشاهده لیست کارت ها

تعریف کارت های دیگران در نرم افزار 

مشاهده موجودی کارت ها

 

انتقال وجه کارت به کارت شتابی

انتقال وجه داخلی و شتابی

مشاهده گردش کارت

قابلیت ارسال به ایمیل

مسدود کردن کارت

 

خرید شارژ

ایرانسل

قابلیت شارژ برخط

همراه اول

قابلیت شارژ برخط

رایتل

قابلیت شارژ برخط

مشاهده شارژهای خریداری شده

 

پرداخت قبض

 

 
 
 

14-خدمات قابل ارائه در منوی فروشگاه اینترنتی چیست ؟

خرید شارژ-پرداخت قبض-صورتحساب کارت-انتقال وجه کارت به کارت

15-آیا از طریق اینترنتی می‌توان افتتاح حساب نمود ؟

بله مشتریان محترم می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه اعتباری کوثر به نشانی  www.kosarfci.ir و انتخاب گزینه افتتاح حساب اینترنتی و وارد نمودن اطلاعات فردی نسبت به افتتاح حساب اینترنتی در کوثر اقدام نمایند.

16-آیا در صورت افتتاح حساب مجازی میتوان از خدمات کارت شتابی استفاده نمود؟

بله پس از پایان یافتن مراحل ورود اطلاعات و تائید نهایی آن توسط مشتری پیامک شماره حساب و شماره کارت برای مشتری ارسال و خدمات کارت شتابی برای مشتریان در دسترس خواهد بود. 

17-خدمات قابل ارائه در اورژانس کارت چیست؟

جهت رفاه حال مشتریان گرامی در مواقع مفقودی کارت و امکان انسداد به موقع آن در طول شبانه روز راه‌های متعددی در نظر گرفته شده است که بنا به نوع دسترسی خود می توانند از آن بهره برداری نمایید.

18-درخواست انسداد کارت از چه درگاههایی امکان پذیر است؟

درخواست انسداد کارت از درگاه‌های تلفن بانک، اینترنت بانک، دستگاه خودپرداز، همراه بانک و همچنین سامانه پاسخگوی کوثر امکان‌پذیر می‌باشد که جهت دریافت راهنمای انسداد کارت می توانید به سایت موسسه"منوی خدمات الکترونیکی" زیر منوی اورژانس کارت مراجعه نمایید.

19-سقف انتقال وجه در درگاه های موسسه چگونه می باشد ؟

 سقف انتقال وجه در درگاه های موسسه(مبالغ به ریال)

سقف

درگاه

عملیات انتقال وجه

نامحدود

اینترنت بانک

از حساب کوثر

به حساب کوثر خود

تلفن بانک

همراه بانک

خودپرداز

پانصد میلیون

اینترنت بانک

از حساب کوثر

به حساب کوثر دیگران

پانصد میلیون

تلفن بانک

پنجاه میلیون

همراه بانک

پانصد میلیون

خودپرداز

پانصد میلیون

اینترنت بانک

از کارت کوثر

به کارت کوثر خود/ دیگران

غیر فعال

تلفن بانک

پنجاه میلیون

همراه بانک

پانصد میلیون

خودپرداز

سی میلیون

اینترنت بانک

تلفن بانک

همراه بانک

خودپرداز

از کارت کوثر به کارت شتابی سایر بانک ها

پانصد میلیون

pos

خرید از طریق پایانه های فروش

یکصد میلیون

اینترنت بانک

عملیات پایا

همراه بانک

 

اینترنت بانک

1- خدمات قابل ارائه در بخش اينترنت بانک چيست ؟

  • مشاهده ليست سپرده‌‌ها، اعلام موجودي و ارائه صورتحساب
  • انواع انتقال وجه (داخلي و بين بانکي)، عملیات پایا، ثبت دستور پرداخت مستمر يا دسته‌‌اي
  • مديريت تسهيلات (پرداخت قسط، مشاهده جزئيات تسهيلات)
  • مديريت کارت (مسدود کردن، کارت به کارت و ...)
  • پرداخت قبض (خرید شارژ همراه اول و ایرانسل و رایتل)
  • تغيير نام کاربري، رمز ورود - رمز دوم
  • مشاهده گزارش‌‌هاي انتقال وجه
  • تنظيمات نمايشي
  • مشاهده شارژهای خریداری شده
  • افتتاح حساب

2- جهت ورود به بخش اينترنت بانک نياز به چه رمزي داريم ؟

جهت ورود به بخش اينترنت بانک نياز به کد مشتری و نام کاربري و رمز اول است که رمز اول با ارائه کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) توسط شعبه براي مشتري صادر مي‌گردد و کد مشتری و نام کاربری بصورت پیش فرض کد ملی افراد بدون صفر در ابتدا می‌باشد.

3- سقف انتقال وجه روزانه بين سپرده‌هاي مشتري در اينترنت بانک چه ميزان است ؟

در حال حاضر به صورت نامحدود می‌باشد. 

4- سقف انتقال وجه روزانه به سپرده‌هاي ديگران (داخلي و ساير بانک‌ها) در اينترنت بانک چه ميزان است ؟

500.000.000 ریال معادل50 میلیون تومان به حسابهای داخلی موسسه

30.000.000 ریال به سایر بانک ها، به صورت کارت به کارت

هر تراکنش100.000.000 ریال از طریق پایا

5- سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت (داخلي – شتابي) در اينترنت بانک چه ميزان است ؟

30،000،000 ريال

(همواره در عملیات کارت به کارت قانون بانک مرکزی حاکم می‌باشد حتی اگر کارت به کارت داخلی باشد)

6- منظور از رمز اول و دوم اينترنت بانک چيست ؟

رمز اول و دوم توسط شعبه صادر می‌گردد.

رمز اول: جهت ورود به اينترنت بانک

رمز دوم: در عملیات انتقال وجه از طریق درگاه اینترنت بانک جهت انتقال وجه بين حساب‌های داخلي و انتقال وجه به حساب های سایر بانک ها از طریق پایا به عنوان رمز ثابت از مشتری درخواست می‌شود.

7- رمز ثابت و رمز پویا در اینترنت بانک چیست ؟

رمز ثابت رمزی است که توسط شعبه صادر و به عنوان رمز دوم اینترنت بانک به مشتری داده می‌شود و از منوی تنظیمات اینترنت بانک قابل تغییر است.

 این رمز جهت تائید انتقال وجه بین حساب‌های داخلي و انتقال وجه به حساب های سایر بانک ها (از طریق پایا) از مشتری درخواست می‌گردد.

رمز پویا: در صورت فراموش نمودن رمز ثابت در زمان انجام عملیات بین حساب‌های داخلي و انتقال وجه به حساب های سایر بانک ها (از طریق پایا) با انتخاب گزینه رمز پویا این رمز به شماره تلفن همراه ثبت شده در اطلاعات حساب مشتری ارسال می‌گردد.

8- چرا رمز پویا در اینترنت بانک برای اینجانب ارسال نمی‌شود؟

در یکی از حالات ذیل این رمز ارسال نمی‌گردد:

  1. چنانچه شماره موسسه در black list گوشی تلفن همراه شما ذخیره باشد.
  2. شماره تلفن شما در سیستم بانکی به درستی ذخیره نشده باشد.

توجه داشته باشید بستن پیامک های تبلیغاتی باعث عدم ارسال رمز پویا نمی‌شود.

9- آیا امکان ساتنا و پایا در درگاه اینترنت بانک موسسه کوثر وجود دارد؟

فقط امکان انجام عملیات پایا و هر تراکنش 100.000.000 ریال امکان پذیر می‌باشد.

10- در صورت ورود رمز اشتباه به سامانه اينترنت بانک تا چه زماني اين سرويس براي مشتري قابل استفاده نمي‌باشد ؟

پس از سه بار ورود رمز اشتباه، سامانه تا 12 ساعت براي مشتري غيرفعال مي‌گردد.

در صورت درخواست مشتري مبني بر فعال‌سازي زودتر از موعد، این امر با مراجعه حضوری مشتري به يکي از شعب موسسه با همراه داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) صورت می‌پذیرد.

11- در صورت ورود نام کاربري اشتباه، آيا سرويس اينترنت بانک براي مشتري غيرفعال مي‌شود ؟

خیر

12- در صورت فراموشي «رمز ورود و یا انتقال وجه اینترنت بانک» مشتري بايد چه اقدامي انجام دهد ؟

دريافت رمز جديد تنها با مراجعه حضوری مشتری به یکی از شعب موسسه با در اختیار داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) صورت می‌پذیرد.

13- آيا امکان ثبت مبلغ حواله در سامانه اينترنت بانک وجود دارد ؟

خير

14- آيا امکان مسدود نمودن يک برگه حواله در سامانه اينترنت بانک وجود دارد ؟

خیر

15- آيا امکان تعريف سپرده‌ها ی پرکاربرد در اينترنت بانک وجود دارد ؟

بله در منوی ابزار ها امکان ثبت حساب های پرکاربرد (حساب های داخلی موسسه) وجود دارد.

16- آيا امکان صدور رمز اينترنت بانک براي سپرده‌هاي مشترک وجود دارد؟

بله. این امکان صرفاً قابلیت مشاهده سپرده ها را میسر می‌سازد ولی امکان انجام عملیات وجود ندارد.

17- آيا امکان انتقال وجه از سپرده‌هاي مشترک در اينترنت بانک وجود دارد ؟

خیر

18- آيا امکان صدور رمز اينترنت بانک براي سپرده‌هاي حقوقي وجود دارد ؟

بله. این امکان صرفاً قابلیت مشاهده سپرده ها را میسر می‌سازد ولی امکان انجام عملیات وجود ندارد.

19-  آيا امکان انتقال وجه از سپرده‌هاي حقوقي در اينترنت بانک وجود دارد ؟

خیر

20- چگونه می‌توان از خدمات «اینترنت بانک» استفاده نمود؟

  1. به یکی از شعب موسسه مراجعه و «نام کاربری» و «رمز اینترنت بانک» حساب خود (ورود و انتقال وجه) را دریافت نمایید.
  2. به وب سایت موسسه اعتباری کوثر به نشانی «www.kosarfci.ir» مراجعه و قسمت ورود به اینترنت بانک را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه جدید، نام کاربری، کد مشتری و رمز ورود را با رعایت حروف کوچک و بزرگ از روی پاکت دریافتی از شعبه وارد نمائید.

21- تفاوت بین «رمز دوم کوثرکارت» و «رمز اینترنت بانک» چیست؟

رمز دوم کارت به منظور خرید کالا و خدمات به صورت اینترنتی می‌باشد.

رمز اینترنت بانک به منظور ورود به سامانه اینترنت بانک و عملیات انتقال وجه بین حساب ها است.

22- آیا رمز ورود و انتقال وجه «اینترنت بانک» را می‌توان تغییر داد؟

بله در صفحه اینترنت بانک، منوی سمت راست در قسمت ابزار می‌توان نسبت به تغییر رمز اینترنت بانک و همچنین رمز انتقال وجه اقدام نمود.

23- در هنگام انجام عملیات بانکی شماره حساب قابل رویت نمی باشد ؟

میتوانید با مراجعه به منوی ابزار- ویرایش حسابهای فعال، شماره حساب مد نظر خود را به لیست حسابهای فعال اضافه نمایید.

24- چگونه می توان گزارش  عملکرد حساب خود را بر اساس نوع عملیات مشاهده نمود ؟

شما می‌توانید عملکرد دو ماه اخیر خود را از منوی ابزار –نمایش عملکرد مشاهده نمایید .

 

خودپرداز

1-چه خدماتی از طریق خودپرداز موسسه کوثر قابل دریافت است؟

خودپردازهای موسسه اعتباری کوثر دارای تمامی خدمات قابل ارائه در بستر خودپرداز است و خدماتی از قبیل برداشت وجه، انتقال وجه، مشاهده موجودی، مشاهده صورتحساب، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض خدمات شهری و برداشت بدون کارت و سایر خدمات ارائه می‌گردد.

2- آیا تمامی خودپردازهای موسسه کوثر عضو شبکه شتاب هستند؟

بله، تمامی خودپردازهای موسسه اعتباری کوثر عضو شبکه شتاب هستند.

3-آیا خودپرداز کوثر قابلیت انتقال سه وجهی دارد؟

بله، در خودپرداز کوثر می‌توانید از کارت هر یک از بانک ها به کارت هر بانک عضو شبکه شتاب انتقال وجه انجام دهید.

4-انتقال وجه سه جانبه از طريق دستگاه خودپرداز کدام يک از بانک‌ها امکان‌پذير است ؟

از طريق همه خودپردازهاي بانک‌هاي عضو شبکه شتاب.

5-سقف انتقال وجه از طریق «دستگاه خودپرداز» چقدر است؟

سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق خودپردازها، روزانه 30.000.000 ریال برای هر سپرده متصل به کارت

6- آیا خرید شارژ تلفن همراه از طریق «دستگاه خودپرداز» کارمزد دارد؟

خیر

7-اگر دستگاه خودپرداز به هنگام خرید شارژ تلفن همراه رسید ندهد ولی مبلغ از حساب کسر شود چه باید کرد؟

در اینترنت بانک بخش خرید شارژ – گزارش شارژهای خریداری شده، می‌توانید اطلاعات شارژ خریداری شده را بررسی نمائید.

با رصد10 گردش آخر حساب در اینترنت بانک از عدم بازگشت وجه به حساب اطمینان حاصل نمائید و یا با شماره تلفن 42830 -021 سامانه پاسخگوی کوثر تماس حاصل نمایید.

8-اگر کد شارژ دریافتی از دستگاه خودپرداز به دلایلی خوانا نباشد، چه باید کرد؟

در اینترنت بانک بخش خرید شارژ – گزارش شارژهای خریداری شده، می‌توانید اطلاعات شارژ خریداری شده را بررسی نمائید و یا با شماره تماس 42830 – 021 تماس حاصل فرمایید.

9- به هنگام برداشت وجه/ پرداخت قبوض/ خرید شارژ از طریق درگاه  ATM با مغایرت مواجه شدم، برای رفع مغایرت چه اقدامی باید انجام دهم؟

در اینگونه موارد (مغایرت) معمولاً طی 72 ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد.

در غیر این صورت پس از بروز هرگونه مغایرت در انواع عملیات ها با توجه به اینکه درگاه مبداء انجام عملیات متعلق به چه بانک یا موسسه ای بوده است مشتریان محترم می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به شعبه بانک یا موسسه پذيرنده (دارنده دستگاه) مراجعه نمایند و فرم مغایرت را تکمیل نمایید.

به عنوان مثال: ATM کوثر   شعبه کوثر دارنده ATM

ATM های مشارکتی          شماره درج شده روی ATM

10-در صورت بروز مغايرت در انتقال وجه سه جانبه از طريق دستگاه خودپرداز مشتري چه اقدامي بايد انجام دهد؟                     

در اینگونه موارد (مغایرت) معمولاً طی 72 ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد، در غیر این صورت با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به شعبه بانک پذيرنده (دارنده دستگاه) مراجعه نمایيد.  

11-اینجانب کوثرکارت دارم می‌خواستم از «دستگاه خودپرداز» بانک دیگری وجه نقد دریافت کنم ولی با بروز اشکال در سیستم مواجه شدم، حال که حسابم را چک کردم متوجه شدم وجه از حسابم کسر شده چه باید بکنم؟

در اینگونه موارد (مغایرت) معمولاً طی 72 ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد، در غیر این صورت با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به شعبه بانک پذيرنده (دارنده دستگاه) مراجعه نمایید و فرم مغایرت مربوطه را تکمیل نمایید.

12-اینجانب با کارت بانک دیگری قصد دریافت وجه از «دستگاه خودپرداز» موسسه اعتباری کوثر را داشتم ولی با بروز اشکال در سیستم مواجه شدم، حال که حسابم را چک کردم متوجه شدم وجه از حسابم کسر شده چه باید بکنم؟

در اینگونه موارد (مغایرت) معمولاً طی 72 ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد در غیر این صورت با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به شعبه پذيرنده (دارنده دستگاه) موسسه اعتباری کوثر مراجعه نمایید و فرم مغایرت مربوطه را تکمیل نمایید.

13-چرا به هنگام تراکنش انتقال وجه زیر 1000 ریال دستگاه ATM پیغام خطا می‌دهد؟

مطابق الزامات شرکت شاپرک، تراکنش زیر 1000 ریال امکان پذیر نمی‌باشد.

 

تلفن بانک

1- شماره تلفن بانک چیست؟

86777- 021

2- چگونه می‌توان از خدمات تلفن بانک استفاده نمود؟

به یکی از شعب موسسه اعتباری کوثر مراجعه و رمز تلفن بانک (ورود و انتقال وجه) را دریافت نمایید. سپس با شماره86777-021 تماس بگیرید و براساس درختواره گویا عملیات مورد نظر خود را انجام دهید.

3- خدمات قابل ارائه در بخش تلفن بانک چيست ؟

  1. انجام عملیات بانکی توسط شماره حساب و شماره کارت
  2. انتقال وجه حساب به حساب، پرداخت قسط، دریافت صورتحساب از طریق نمابر، دریافت موجودی حساب/ کارت
  3. تغییر رمز اول کارت و تغییر رمز اول تلفن‌بانک
  4. دریافت شماره شبا

4- جهت انجام عملیات در بخش تلفن بانک نياز به رمز تلفن بانک مي‌باشد؟

  1. ورود رمز اول تلفن بانک جهت اطلاع از گردش حساب (شامل اعلام مبلغ موجودی، 3 گردش آخر و دریافت 30 گردش آخر از طریق نمابر)
  2. ورود رمز دوم تلفن بانک جهت انجام عملیات بانکی توسط شماره حساب (شامل انتقال وجه و پرداخت تسهیلات)
  3. ورود رمز دوم کارت جهت انجام عملیات بانکی توسط شماره کارت

5- سقف انتقال وجه روزانه بين سپرده‌هاي خود مشتري در سامانه تلفن بانک چه ميزان است؟

تا سقف 500.000.000 میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان )

6- سقف انتقال وجه روزانه از سپرده‌هاي مشتري به سپرده‌هاي ديگران(حسابهای موسسه) در سامانه تلفن بانک چه ميزان است؟

تا سقف 500.000.000 میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان )

7- سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت (داخلي – شتابي) در سامانه تلفن بانک چه ميزان است ؟

در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

8- آيا جهت مسدود کردن کارت از طريق تلفن بانک الزاماً نياز به رمز تلفن بانک است ؟

خير، ورود رمز دوم کارت الزامیست

9- آيا امکان انتقال وجه از سپرده‌هاي کوثر به ساير بانک‌ها (پايا – ساتنا) در تلفن بانک وجود دارد ؟

خير

10-در صورت ورود رمز اشتباه سامانه تلفن بانک تا چه زماني اين سرويس براي مشتري قابل استفاده نمي‌باشد ؟

پس از سه بار ورود رمز اشتباه، سامانه تا 12 ساعت براي مشتري غيرفعال مي‌گردد.

در صورت درخواست مشتري مبني بر فعال‌سازي زودتر از موعد، این امر با مراجعه حضوری مشتري به يکي از شعب موسسه با همراه داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) صورت می‌پذیرد.

11- در صورت فراموشي رمز تلفن بانک مشتري بايد چه اقدامي انجام دهد ؟

جهت دريافت رمز جديد با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب موسسه مراجعه فرمايد.

12- آيا امکان ثبت مبلغ چک در سامانه تلفن بانک وجود دارد ؟

خير.

13- آيا امکان مسدود نمودن يک برگه چک در سامانه تلفن بانک وجود دارد ؟

خير. 

14- آيا امکان صدور رمز تلفن بانک براي سپرده‌هاي مشترک وجود دارد ؟

بله. هر يک از طرفين مي‌توانند با شماره مشتري مختص به خود، به دريافت رمز تلفن بانک اقدام نمايند و صورت حساب و مانده حساب را مشاهده کنند ولی امکان انجام عملیات در تلفن بانک برای ایشان وجود ندارد.

15- آيا امکان صدور رمز تلفن بانک براي سپرده‌هاي حقوقي وجود دارد ؟

بله. تنها امکان دریافت مانده و گردش حساب از طریق تلفن بانک میسر خواهد بود.

16- آيا امکان انتقال وجه از سپرده‌هاي مشترک در تلفن بانک وجود دارد ؟

خیر. 

دستگاه کارت خوان

1-نحوه تقاضای دستگاه کارت خوان از موسسه اعتباری کوثر چگونه است ؟

میتوانید با در دست داشتن مدارک لازم به نزدیکترین شعبه محل سکونت یا کار مراجعه نمایید.

 2-چه مدارکی جهت اخذ دستگاه کارت خوان مورد نیازاست ؟

- مدارک هویتی متقاضی : شناسنامه و کارت ملی( اشخاص حقیقی )و اساسنامه و روزنامه رسمی( اشخاص حقوقی)

- اسنادمالکیت: سند مالکیت،اجاره نامه،پروانه کسب                        

3-چرا به هنگام تراکنش انتقال وجه زیر 1000 ریال دستگاه POS پیغام خطا می‌دهد؟

مطابق الزامات شرکت شاپرک، تراکنش زیر 1000 ریال امکان پذیر نمی‌باشد.

4-از زمان ثبت اطلاعات درخواست کننده POS تا هنگام دریافت کد پایانه و تحویل دستگاه چقدر زمان لازم است؟

حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری دستگاه به مشتری تحویل می‌گردد.

5-در صورت بروز هر نوع اختلالی در دستگاهpos  چه باید کرد؟

دارندگان دستگاه POS می‌توانند با مرکز تماس پشتیبانی دستگاه که به صورت 24 ساعته و در تمامی 365 روز سال پاسخگو می‌باشد، تماس حاصل نمایند.

  • شماره پشتیبانی شرکت ایران کیش: 85949-021
  • شماره پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان: 2318-021

6-بازدیدهای دوره ای شرکت از دستگاه های POS چند ماهه است؟

هر 2 ماه یک بار

7-در صورتیکه پشتیبان جهت رفع مشکل دستگاه ظرف مدت 24 ساعت مراجعه نکرد، چه باید کرد؟

با شماره‌های پشتیبانی شرکت ایران کیش 85949-021 و شماره پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان 2318-021 که به صورت 24 ساعته و در تمامی365 روز سال پاسخگو می‌باشد، تماس حاصل فرمایید.        

8-چگونه می‌توان گزارش عملکرد پایانه‌ها (تراکنش های دستگاه کارتخوان) رامشاهده کرد؟

مراجعه به وب سایت موسسه اعتباری کوثر و انتخاب گزینه خدمات الکترونیکی>پایانه فروش(pos)>مشاهده ریز تراکنش ها

9-برای دستگاه سرقتی چه مدارکی لازم است؟

تحویل نامه اعلام سرقت کلانتری به شعبه

10-تغییر حساب پذیرنده دستگاه POS ظرف چند روز انجام می‌پذیرد؟

در صورتیکه مشکلی در اطلاعات پذیرنده وجود نداشته باشد، ظرف یک روز کاری تغییر حساب اعمال خواهد گشت.

11-در صورت عدم واریز مبالغ تراکنش POS به حساب، چه باید کرد؟

1: تراکنشهای 6 بعد از ظهر به بعد، روز بعد به حساب واریز می‌شود.

2: در صورت بروز مغایرت 72 ساعته و یا هر نوع ابهام در عدم واریزمبالغ، پذیرنده می تواند با تماس با شماره تلفن مربوط به مرکز  پشتیبانی دستگاه خود (مندرج در دستگاه) که به صورت 24 ساعته و در تمامی365 روز سال پاسخگو می‌باشد، از صحت واریز مبالغ مغایرت، اطمینان پیدا کند. 

12-در صورت هر گونه شکایت از پشتیبان های این شرکت چه اقدامی لازم است انجام شود؟

با شماره تماس مربوط به مرکز  پشتیبانی دستگاه خود (مندرج در دستگاه) که به صورت 24 ساعته و در تمامی365 روز سال پاسخگو می‌باشد، تماس حاصل فرمایید.  

13-روش های در خواست رول کاغذ چگونه است؟

  1. طی هردوره PM (بازدید دوره ای) که هردوماه یکبار انجام می‌شود، رول دستگاه، توسط پشتيبانان به پذيرنده تحویل داده می‌شود.
  2. درصورت درخواست علاوه بر موارد فوق، با شماره تماس مرکز پشتیبانی دستگاه خود (مندرج در دستگاه) که به صورت 24 ساعته و در تمامی365 روز سال پاسخگو می‌باشد، جهت ثبت درخواست رول، تماس حاصل فرمایید. 

 

همراه بانک

1-نحوه دریافت نرم افزار همراه بانک موسسه به چه صورت است؟

  • فایل نرم افزار و راهنمای استفاده همراه بانک در سایت موسسه دردسترس می‌باشد. می‌توان از منوی خدمات الکترونیکی گزینه همراه بانک را انتخاب نمود.
  • با مراجعه به فروشگاه گوگل نیز می‌توان آخرین نسخه همراه بانک موسسه را دریافت نمود.
  • مراجعه به نرم افزار بازار و ایران اپس

2-طریقه نصب همراه بانک چگونه است؟

  1. مراجعه به یکی از شعب و دریافت رمز
  2. مراجعه به سایتKosarfci.ir  راهنمای نصب را مطالعه و مراحل را گام به گام انجام دهید (راهنما را حتماً مطالعه فرمائید)

3-چگونه می‌توان رمز همراه بانک را دریافت نمود؟

با دردست داشتن مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) به یکی از شعب موسسه کوثر مراجعه نموده و رمز همراه بانک را دریافت نمایید.

4-برنامه همراه بانک بر روی چه سیستم عاملی قابلیت نصب دارد؟

برنامه همراه بانک موسسه اعتباری کوثر بر روی تمامی گوشی هایی که دارای سیستم عامل ios و اندروید 4.4 به بالا می باشد، قابل نصب و اجرا می باشد.

5-چگونه می توانم نرم افزار خود را از حالت مخفی خارج نمایم؟

با وارد نمودن و شماره گیری کد 56727#*

6-  سقف انتقال وجه روزانه بين سپرده‌هاي مشتري در همراه بانک چه ميزان است؟

در حال حاضر به صورت نامحدود می‌باشد. 

7- سقف انتقال وجه روزانه به سپرده‌هاي ديگران (داخلي و ساير بانک‌ها) در همراه بانک چه ميزان است؟

  • 50.000.000 ریال معادل5 میلیون تومان به حسابهای داخلی موسسه
  • 30.000.000 ریال به سایر بانک ها، به صورت کارت به کارت
  • هر تراکنش100.000.000 ریال از طریق پایا

8-آیا امکان دریافت شارژ و پرداخت قبض از نرم افزار امکان پذیر است؟

بله این خدمت در دسترس مشتریان می باشد.

9-کارت خود را تعویض کردم ام و دیگر در لیست کارت های خود نمیبینم؟

با بروزرسانی کارت های خود از طریق انتخاب فلش درقسمت بالا ( سمت راست صفحه) در منوی کارت ها ، شماره کارت مورد نظر قابل مشاهده می باشد.

 

حواله الکترونیکی (خدمات بدون کارت)

1- خدمات بدون کارت چیست ؟

خدمتی است که  درمواقع اضطراری و عدم دسترسی به کارت، جایگزین کارت بانکی می باشد. این خدمت در مواقعی ضرورت می یابد که مشتری نیاز فوری به وجه نقد داشته باشد لیکن کارت بانکی خود را همراه نداشته و امکان استفاده از خدمات شعب بانک نیز فراهم نباشد.

2- انجام خدمات بدون کارت از کدام یک از درگاه های موسسه امکان پذیر است ؟

اینترنت بانک و همراه بانک و خودپرداز

3- سقف انتقال در خدمات بدون کارت چه میزانی است؟

2میلیون ریال

4- در صورتی که وجه انتقال داده شده برداشت نشود چه اقدامی باید انجام داد؟

به یکی از شعب موسسه مراجعه فرمایید.

 

خودپردازهای مشارکتی

1- شرایط و نحوه ی دریافت خودپرداز مشارکتی به چه صورت می‌باشد؟

  • مراجعه درخواست کننده پذیرندگی به شرکت توسعه سامانه
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • مبلغ 500 میلیون ریال چک ضمانت و یا تعهد نامه محضری پیوست
  • کروکی و آدرس و شماره تماس محل مورد نصب دستگاه
  • جواز کسب محل مورد نظر برای نصب دستگاه و یا اجاره نامه
  • تکمیل فرم fr-cr-94

2-چگونه می توانم از جزییات خرید دستگاه اطلاعات کسب نمایم؟

کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن22582217شرکت توسعه سامانه فردا

3- آیا با داشتن دستگاه شخصی موسسه صرفا سوئیچ در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد؟

خیر دستگاه یا به صورت نقدی یا تسهیلات از موسسه دریافت می‌شود.

4- آیا خودپردازهای مشارکتی قابل اجاره هستند؟

خیر دستگاه یا به صورت نقدی یا تسهیلات از موسسه دریافت می‌شود.

5- در صورت خرابی فیزیکی یا نرم افزاری دستگاه چه باید کرد؟

حمل، نصب و راه اندازی دستگاه به همراه 15 ماه گارانتی توسط شرکت ایران نارا می باشد.

6- در صورت مغایرت نقدی و انتقالی مشتری چه کار باید کند؟

در صورت مغایرت نقدی مشتری باید پس از دریافت صورتحساب از بانک صادر کننده کارت به مالک دستگاه مراجعه نماید.

در صورت مغایرت انتقالی پس از گذشت 72ساعت در صورت عدم عودت وجه به حساب مشتری، مشتری باید به بانک صادر کننده کارت مراجعه نماید.

7- درصورت ضبط کارت توسط دستگاه چه باید کرد؟

مشتری میبایست به صاحب دستگاه مراجعه کند یا با شماره مربوط به صاحب دستگاه که بر روی خودپرداز درج گردیده تماس حاصل نماید.

8- نحوه ی ثبت مغایرت توسط مالک دستگاه به چه صورت میباشد؟

در صورت مغایرت نقدی صاحب دست پس از بررسی دستگاه و کسب اطلاعات مورد نظر  به سایت موسسه مراجعه نموده و اطلاعات مورد نظر را در قسمت مربوطه تکمیل مینماید تا در اسرع وقت به حساب مشتری عودت پیدا کند.

9- نوع دستگاه های خودپردازی که توسط موسسه ارائه میشود چیست؟

هیوسانگ مدل 5600 HCDU

10-  از چه طریقی میتوان با صاحب دستگاه ارتباط برقرار نمود؟

تماس با صاحب دستگاه از طریق شماره تلفن مالک دستگاه که روی دستگاه درج گردیده است.

11-چگونه میتوان واریز سود دستگاه را پیگیری نمود؟

تماس با شرکت های طرف قرار داد خود یا شرکت توسعه سامانه فردا

 

کارت هدیه

1- آیا درصورت مفقودی کارت هدیه امکان صدور المثنی وجود دارد؟

خیر

2- آیا امکان صدور کارت هدیه با تعداد بالا امکان پذیر است؟

بله در صورت درخواست به شعب موسسه مراجعه بفرمایید

3- آیا سفارش اینترنتی کارت هدیه امکان پذیر است ؟

خیر ، در حال راه اندازی این خدمت می باشیم .

4- آیا رمز دوم اینترنتی برای کارت هدیه صادر می گردد؟

بله

5- اقدام لازم در صورت منقضی شدن کارت هدیه چیست؟

 می بایست با در دست داشتن کارت ملی و کارت هدیه ، به یکی از شعبه موسسه مراجعه فرمایید .